BĂRBAT PE BANCĂ, Theodor Pallady
Creion și acuarelă pe hârtie brună, 28/20 cm., semnat monogramă stânga jos.
Poziția lui Theodor Pallady (1871-1956) în privința primatului desenului asupra culorii în pictură fiind cunoscută întregii lumi artistice românești și celor care o studiază, nu este deloc surprinzătoare activitatea lui grafică prodigioasă, răspândită în numeroase schițe volante, caiete de schițe, scrisori sau jurnale zilnice, mărturie a atenției febrile la realitatea cotidiană și necesității aproape compulsive de a o surprinde în crochiuri rapide. Personaje observate în locuri publice din București sau Paris, precum parcurile sau restaurantele, se regăsesc aproape la fel de des ca și schițele de atelier în creația grafică a lui Pallady. În acest caz, silueta bărbatului așezat este situată într-un parc de banca și copacul din fundal. Schița în creion este completată, pentru expresivitate plastică și atmosferă, de câteva accente verzi și negre de acuarelă.